lagu

Monday, June 22, 2015

Berikan Aku Sedikit Bahagia

aku bukan siapa-siapa bagi kamu...
aku tak pernah penting dalam hidup kamu...
aku hanya serpihan kecil yang terlekat dihati kamu...
aku tak pernah hadir dalam hati kamu...

aku terima segalanya dengan hati tenang...
biarpun aku tak pernah bernilai dalam hidup kamu...
tapi kamu amat bernilai dalam setiap hari-hariku...
kamu yang terindah dalam hidupku...
kamu yang mencipta bahagia itu...
kamu yang mencipta duka itu...

aku hidup dalam setiap bait katamu...
menjadikan aku manusia yang keras...
aku tak pernah pinta kau hadir dalam hidupku...
dan aku tak pernah pinta untuk hadir dalam hidupmu...
kala kita bersua pasti rindu terlerai...
kala kita terpisah pasti rindu itu bertandang...

bisakah untuk aku...
mencari sebuah makna kehidupan tanpa kamu di sisi...
tika hari makin kelam...
tika mentari hilang menggantikan bulan...
tika langit hilang bintangnya...
begitulah hidupku...
tika mencari dalam setiap langkah...
aku tersungkur di jalanan...
aku berlari mengejar bahagia itu...
dan aku lelah sendiri...
penat mengejar bayang-bayang yang tak pernah hadir di depan mata...

Berikan aku sedikit bahagia...!!!


Putera Leo
22 / 06 / 2015


No comments:

Post a Comment